Monday 8 November 2010

PERINGATAN BERSAMA

Actually, aku pun x pasti sama ada perkara yg aku tulis kat bawah ni, betul atau tidak. Sebab aku ambik input ni dari handout yang diterbitkan oleh Jawatankuasa Kerohanian Kolej Pertama Universiti Teknologi Malaysia Kuala Lumpur...
Apa - apa pun, ini sekadar peringatan untuk kita bersama agar jangan terus lalai dengan kesenangan dunia...

KUBUR SETIAP HARI MENYERU MANUSIA SEBANYAK 5 KALI

1. Aku rumah yg terpencil, maka akan senang dgn selalu membaca al - Quran
2. Aku rumah yg gelap, maka terangilah aku dgn selalu sembahyang malam
3. Aku penuh tanah dan debu, maka bawalah amal soleh sebagai hamparan
4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nankir, maka banyakkanlah bacaan " Laa ila ha illallah, Muhammadur  rasulallah" supaya kamu dapat memberi jawapan kepadanya.

Oleh yang demikian, marilah kita sama2 muhasabah diri dan sentiasa berjuang demi mendapatkan ganjaran di akhirat yang lebih baik daripada kehidupan dunia ini... Insyallah... (~^_^~)