Tuesday 4 October 2011

Fuhh!!


Konichiwa~ hehehe...

Akhirnya.... habis jga semua assignment utk sem3 ni... Tinggal test GRAMMAR lagi esok... Projek Maths III antara assignment paling memenatkan... dah, nak buat mcm mana... masa kna bagi 2 bulan... tapi buat last minute.. hehehe... bukan apa... before this, kami dah buat 7 assignment dalam masa dua bulan.... 1 assignment tu, 2 minggu ja masa kna bagi.. 1 siap, 1 dtg... 1 siap, 1 dtg... so, habiskan yg nak kna hantar awal dulu la.. then, x perasan pla... due date utk Maths III tinggal seminggu ja.. PULUN la.... hahaha...
Penat.. penat....

tapi x pa.. akhirnya, suma dah selesai.. x sabar nak habiskan Sem 3 ni... nak balik~ I miss my beloved family... huhu... Before that, kna ambik exam dulu... so... study.. study... study... ja dlm kepala ni.. hohoho...

Bila aku teringat balik time buat assignment math ni, aku start tersenyum sendiri.. dah la masa singkat, kwn sekumpulan pla buat hal... KIN PANAS! hahaha... assignment pun bkn senang.. kna buat modul psl Geometer Sketchpad (GSP)... tapi, aku yakin aku semakin mahir la.. guna GSP.. hehe...



Ckp psl "kwn sekumupulan" tu, bkn semua, 1 org ja yg buat hal... boleh dikatakan, dia buat hidup aku miserable.. tapi, aku x kan biar org mcm tu menyushakan kepala otak aku... lantak dia la.. yg aku lucu ni.. rupa - rupanya, ramai pla kwn sekelas aku x puas hati dgn dia.. ingatkan aku sorang ja... hahahha... aku pun x tau la... dia ni, x fhm2 lagi ka, gaya dia tu buat org x ska dia.. aduiiii... bkn apa, actually dia tu kadang - kadang baik.. maybe sebab mulut dia kot.. boleh la saya katakan sini.. "MULUT JA LEBIH, TAPI KERJA SIKIT"... nop pnyepak!!!! hahahaha....

mcm mana statement tu.. of course korang fhm kan mcm mana perangai dia.. hahaha... yg cnfrm, next sem, I won't take you as my group member in any discussion or assignment works... GOT THAT!!! skarng ni, aku dah x marah dah.. maybe sbb tekanan buat assignment tu kot, aku marah sngt2.. hahaha.. Now, aku lek sha... Happy Go lucky la... back to my former form! huhu...

In this case.. I want to share with you all... Imam Ghazali r.a. telah menyatakan;

Penyakit - penyakit atau keaiban - keaiban orang lain hendaklah menjadi pelajaran bagi kita, agar kita tidak mengerjakan penyakit - penyakit yang serupa.

Hendaklah banyak mengambil faedah dari pergaulan sesama manusia. Mana yang baik pada orang itu untuk diikuti, maka kerjakanlah. Dan mana yang tidak baik maka hindarilah, sebab tabiat kemanusiaan anatara satu dengan yang lain kadang - kadang saling berdekatan.

So, thanks to her.. I learn something... NOT TO DO THE SAME THINGS THAT SHE HAVE DONE TO ME AND MY FRIENDS... How many times I try to tell her about her attitudes toward others, she just know what to say... terlampau bnyk alasan... pigi la lu.. klu gitu, sampai bila2 pun takkan maju looo...

So, what I wanna do....... sit back, calm down, think back, take control of my mind, make a step and smile... Everything gonna be OK... God always by my side...

5 comments:

Fatin said...

siapakah yg dimaksudkan? hahaa. :P

Irfa1810 said...

ala.... kura2 dlm perahu, pura2 tidak tau.. hahahhaa..

mentang2 la esok test grammar... idoms melayu pun terkluar sdh.. hahhaha..

EruzuLiyana said...

irfa gilak!!hahah,,ak pon dh cyap math,,oyeahhh

Irfa1810 said...

apa dia la eruzu ni... ko ada mkn ubat ko ka??? hahahah... nanti aku lawat ko di wad sakit mental tu aaa.... hahahha...

P/s comel baju pesakit ko.. hahahah...

ayu said...

sipakkin jon!