Saturday 14 January 2012

MIserable Month

 Owhhhh..... Don't know what to do...

It's a New Year!
I'm going to further my study in degree for Remedial Education Program... "yay" I should be happy.. but wait.. why don't I????  =(

In fact, I feel like the "STRESS" - (running to get me) coming right in front of me... What should I do???  Should I ran away... but it keeps chasing me... or should I hide...

Then how am I suppose to continue my life... so... whether I like it or not.. I have to face it, don't I??? That's how life is.. right?! What is it that I'm stress about???

Sejak melangkahkan kaki ke dunia PISMP ni... rasa mcm x bleh ja angkat subjek2 tu... "La.... apa yg susah sngt dgn Pemulihan ni... " (People thought) " Pemulihan ja pon.."

Yeah.. memang Pemulihan ja pun.. tapi assignment tetap kena buat... Exam kna ambik jga.. Aku try jga nak belajar mcm cara Rancho kat dlm movie 3 Idiots tu... It's all about PERSAINGAN... Dia ckp, org skrang ni belajar sbb nak bersaing.. memang x dinafikan.. aku pun mcm tu.. BELAJAR.. apa sebenarnya belajar tu? bkn sbb minat, suka, ingin tahu, menambah ilmu??? Maybe aku mcm Raju.. sngt risau klu x dpt bersaing... hahahaha..

Aku cuba utk suka subjek skrang ni... walaupun subjek hanya tinggal sikit. Tapi, aku x dpt jga.. sbb aku terlalu risau... Risau klu aku cuba suka subjek tu, akan ambik masa yg terlalu lama.. Sdgkn kwn2 yg lain sdh jauh ke dpn.. dan aku.. tinggal di belakang...

Aku masih ingat kata2 pensyarah aku.. Jgn risaukn benda yg x perlu dirisaukan.. Sbb, semuanya di tangan Allah.. tapi klu kerja yg dibagi blm dpt bhn.. cari maklumat pun x jumpa2.. perlu kah aku mula risau??? dan menyebabkan kepala aku berdenyut x henti2..

Mungkin sebab aku x begitu yakin terhadap Tuhan aku.. it shows that, my Iman is so weak towards Allah.. Sdgkn Allah sdh berfirman dlm surah Al - Ankabut ayat 60:

MAKSUDNYA: 
" Dan berapa banyak binatang yang tidak membawa rezekinya sendiri, Tuhan yang memberinya makan dan juga memberi kamu, dan Dia Maha Mendengar dan Maha Tahu. "



So.. I have to keep my trust  in Allah... Setiap manusia ada rezekinya sendiri... tidak perlu lah bersaing... Lagipun.. semua ini dunia semata - mata... Tapi tidak pula hanya bergoyang kaki saja.. cukuplah sekadar sederhana... kerana Allah sukakan kesederhanaan... (part sederhana ni aku x pasti.. tapi aku selalu dgr org ckp mcm tu) hehehe...

HAVE FAITH IN ALLAH...    EVERYTHING WILL BE ALRIGHT...

3 comments:

Anonymous said...

gud luck in pismp..
wish u all d best!!!!

Irfa1810 said...

Thank You so much... =) really need tons of GOOD LUCK here!!! ^_^

Anonymous said...

most welc0me..
nothing imposible,
(^_^)